8 Ağustos 2009 Cumartesi

Eskrim Sporu Hakkında Yayınlar

Eskrim sporu ile ilgili yayınlar çok kısıtlı. Bu yayınların çoğalması gerektiğini düşüyorum. Gerek internet üzerinde gerekse basılı olarak yayınlanan kitaplar oldukça sınırlı sayıda.

Eskrim Federasyonu’nun internet sitesinde de yer alan kitaplar eskrim hakkında bilgiler veriyor. Kısıtlı sayıda yayın olduğundan elimizde olan bu kitaplar ve yazarları hakkında bilgi vermek istiyorum.

Eskrim ile ilgili ilk kitap Rıza Arseven’ in 1976 yılında yayınlanan “Eskrim Tarihi ve Modern Eskrim” kitabı. Bunun yanı sıra federasyonun sitesinde bulunan “Eskrim Yetişiyorum”, “Eskrim Öğreniyorum” ve “Eskrim Teknik Yönetmeliği” adlı kitaplar sporcu, antrenör, hakem ve bu sporu seven herkes için kaynak oluşturmakta.

Bu konuda kişisel bir öneride bulunmak isterim. Yeni yayınların oluşturulmasında Türk eskrim antrenörlerine büyük görev düştüğü kanısındayım. Bu yayınlar sayesinde hem eğitimcinin gözünden ve yeteneklerinden yaralanacak yeni sporcu, antrenör ve hakemler yetişeceğini düşünüyorum. Çünkü genel olarak bilinen birşey var ki antrenörlerimizin büyük bir kısmı hem öğretmen kökenli hem de eskrim hakkında yeterince tecrübeli insanlar. Bu da çıkacak olan yayınların kalitesinin yüksek olacağının göstergesi.

Bu konu hakkında bence yapılması gereken antrenörlerimizin biraz cesaretlenmesidir. Eminim ki cesaret herşeyin çözümü olacak ve bir çok eskrim gönüllüsüne ışık tutacaktır. 1976 yılında Rıza Arseven’in yazdığı kitap dışında bu zamana kadar bir yayın bulunmamaktadır. Bu da yeni yayınlar konusunda eskrim camiyasında ki cesaret ile ilgili eksikliği göstermektedir. Aksi halde bir çok yayın şu anda piyasada olabilirdi.

Nacizane olarak burdan tüm antrenörlerimize sesleniyorum. Biraz daha cesaret ve kendine güven ile Sn. Arseven gibi adlarını tarihe yazdırmanın yanında, biz eskrim severlerinde bu konuda daha çok aydınlanmasını sağlayacaklardır.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder