31 Temmuz 2009 Cuma

2009 Büyükler Dünya Şampiyonası Milli Takım Hazırlık Kamp Programı

Türkiye Eskrim Federasyonunun yapmış olduğu faaliyet programı “eğitim”in önemine dikkat çekiyor. Anlaşılan, Türkiye Eskrim Federasyonu Yönetim Kurulu ve alt kurullarındaki eğitimci ağırlıklı isimlerin olması “eğitim”e verilen önemi arttırıyor. Eğitim, tüm spor branşlarında olduğu gibi eskrim içinde çok önemli. Milli Takım, Milli Takım Hazırlık ve Gelişim Kampları eğitimin vazgeçilmez unsurlardandır. 2009 Büyükler Dünya Şampiyonası Milli Takım Hazırlık Kamp Programı, katılan sporcuların eğitiminin yanı sıra psikolojik, fiziksel ve fizyolojik hazırlıklarını sağlayacağını düşünüyorum. Kamp programı çok yoğun ve sistematik olarak hazırlanmış. Kampa çağrılan sporcular yoğun bir antrenman programı bekliyor. Türkiye klasmanının ilk dürdü değil, ilk sekizinin çağrılması doğru bir karar gibi görülüyor. Kampın adının, 2009 Büyükler Dünya Şampiyonası Milli Takım aday kadrosu olması ve kampa Türkiye klasmanının ilk sekizinin çağrılması, acaba, kamp sırasında bir seçmenin mi? yapılacağı sorusunu akıllara getiriyor. Bir seçme yapılacaksa, sporcuların kamp sırasında daha çok çalışması ve kendilerini göstermek için isteklenmelerine sebep olabilir. Ayrıca, genç sporcuların, büyük sporcular ile daha fazla bir arada çalışmaları onların gelişimi adına da önemli olmalı. Tabii ki, bu yoğun program sonucunda kimse Dünya Şampiyonluğu bekleyemez. Ama sporcularımız için iyi bir tecrübe olabileceği gibi, gelecek için çok önemli mesafe kaydedilebilir. Kamplar sporcuların bir takım olmasını, birlikte çalışmalarını, rekabeti, dostluğu, saygıyı öğrettiğini, sanırım kimse inkar edemez. Bu kampların diğer özelliklerinden biriside antrenörlerin bilgi paylaşımıdır, antrenörlerinde birbirinden öğreneceği bir çok konunun olduğuna inanıyorum. Bu vesile ile de dostluklar da pekişiyordur. Kampların faydasını inkar eden kimse olamaz, sporcuların bu programlar sonucunda müsabakaya da iştirak etmeleri çok önemli, bu koşuluda zaten Federasyon yerine getiriyor. 2009 Büyükler Dünya Şampiyonası Milli Takım Hazırlık Kampı programı gelecek adına bir sistemin kurulduğuna da işaret ediyor. Sistem başarı yolunda büyük bir adım. Geleceğin sistemini kurma yolunda adım atan değerli emektarlarımıza, kampa katılacak olan sporcu ve antrenörlerimize başarılar diliyorum.

2 yorum:

  1. Kamplara 8 kişinin çağırılması bence doğru.Her bir sporcunun alternatifi olmalı,rekabet başarıyı getirir.Kondisyonel olarak önce sporcular hazır olmalı,hazır olan sporcularla teknik-taktik çalışması yapılmalı.

    gözcü

    YanıtlaSil
  2. Federasyonu bu anlamda kutluyorum süper bir ise gene imza atmis ve olmasi gereken bir program hazirlamis simdiye kadar böyle bir program görmemistir eskrim tarihi helal olsun ve böyle calismalara devam umarim yakinda bizde sampiyonlar cikartiriz .

    YanıtlaSil